Ο 31ης γενεάς μάχιμος μοναχός Ντε Τσενγκ μιλάει για το "τι κάνει πραγματικά έναν μοναχό Σαολίν”
Παλαιότερα η αποφοίτηση από το ναό Σαολίν απαιτούσε κάτι περισσότερο από το να αρπάξεις μια πέτρα από το χέρι του δασκάλου. Κάθε υποψήφιος Σαολίν έπρεπε να περάσει την "Εξέταση της Εξόδου” - μια βάναυση ιεροτελεστία ενός περάσματος όπου αναγκαζόταν κάποιος να περάσει μαχόμενος μέσω των ανώτερων του μοναχών Σαολίν - γνωστή ως
Τα Σαν Μεν 打山门 (Dǎ Shān Mén), κυριολεκτικά "Το σπάσιμο της Πύλης του Βουνού". Δεν είναι σαφές πότε σταμάτησε στο Σαολίν η εφαρμογή του Ντα Σαν Μεν, αλλά υπάρχουν κάποιες αναφορές το 1920 ή το 1930. Εκείνη την εποχή, ένας αρχάριος που ονομαζόταν Σου Σι Γιόου (Xu Shi You) ενώ απέτυχε στην δοκιμασία Ντα Σαν Μεν, ο Σου κατέφυγε να ξεγλιστρήσει έξω και, παρά να γίνει ένας πραγματικός μοναχός Σαολίν, κατάφερε να γίνει ένας μεγάλος μαχητής και ένας από τους προσωπικούς σωματοφύλακες του Μάο Τσε Τουνγκ. Από τότε, πολλές ταινίες έχουν δραματοποίηση το Ντα Σαν Μεν να μοιάζει περισσότερο με φαντασία παρά πραγματικότητα. Σήμερα η Ντα Σαν Μεν υπάρχει μόνο ως μια σύγχρονη μορφή ομαδικής μάχης - με ένα τυπικό φινάλε σε πολλές επιδείξεις Σαολίν. Λόγω της απουσίας μιας πραγματικής, τελετουργικής Ντα Σαν Μεν, το τι συνιστά έναν πραγματικό μοναχό Σαολίν είναι κάπως σκοτεινό και συγκεχυμένο...
Κατά τα τελευταία είκοσι χρόνια, ο ναός Σαολίν έχει πάει από τα ερείπια προς τα πλούτη σε μια ξαφνική, αλματώδη αναγέννηση. Πίσω από τον δρόμο της παλιάς του δόξας, το Σαολίν αντιμετωπίζει μια ορδή νέων προκλήσεων. Εκθετική ανάπτυξη, πολιτικές ίντριγκες, εμπορική εκμετάλλευση και η πολιτισμική παρεξήγηση έχει εγείρει σύνθετα ερωτήματα σχετικά με την τελευταία ενσάρκωση του Σαολίν, πολλοί λάτρεις του είναι σε σύγχυση για το τι σημαίνει να είσαι πραγματικός μοναχός Σαολίν. Επί του παρόντος, πολλές ομάδες Σαολίν Κουνγκ Φου περιοδεύουν τον κόσμο. Μερικές από αυτές με τα "ποπ” σκηνικά περιήγησης, τα ξυρισμένα κεφάλια και τις μοναστικές ρόμπες αποτελούνται από αθλητές οι οποίοι, παρά τις θεαματικές πολεμικές ικανότητες τους, μπορεί να είναι ή να μην είναι πραγματικοί μοναχοί. Αυτό έχει προκαλέσει κάποια σύγχυση Δεν υπάρχει καμία αμφισβήτηση σχετικά με την ύπαρξη των ψεύδο-μοναχών. Αυτή τη στιγμή, υπάρχουν κάποιοι στην Αμερική που ισχυρίζονται ότι είναι "χειροτονημένοι ιερείς Σαολίν" που δεν μιλούν ακόμα όμως κινεζικά (και ίσως να μην έχουν πάει ποτέ ακόμα και στην Κίνα). Τσαρλατάνοι ανθούν σε όλες τις πολεμικές τέχνες, όχι μόνο το Σαολίν, αλλά γίνονται ακόμα περισσότερο όταν φορούν και το ρούχο.
Αλλά πέρα από τα προϊόντα απομίμησης, υπάρχουν πραγματικά αυθεντικοί μοναχοί Σαολίν επίσης. O Σαολίν μοναχός Σι Ντε Τσενγκ 释德成 μεγάλωσε στο ναό Σαολίν και υπήρξε ένας από τους κορυφαίους απεσταλμένους της πολεμικής τέχνης των Σαολίν σε όλο τον κόσμο για πάνω από μια δεκαετία. Όντας ένας αυτόπτης μάρτυρας των αλλαγών που ήρθαν στο Σαολίν μετά από τις πολιτικές αναταραχές της Κίνας και την σχετική πρωτόγνωρη θρησκευτική ελευθερία. Επίσης ταξίδεψε σε όλο τον κόσμο στο πλαίσια πολιτιστικής ανταλλαγής των αποστολών, συμβάλλοντας προσωπικά στην παγκόσμια εξάπλωση των Σαολίν σήμερα. Ο Ντε Τσενγκ είναι ατάραχος από την αυξανόμενη αγωνία γύρω από το Σαολίν. Γι 'αυτόν, όσο περισσότεροι άνθρωποι φορούν ρούχα Σαολίν, τόσο το καλύτερο. Με μια έντονη αφιέρωση στην πρακτική και μια χαρούμενη καρδιά, ο Ντε Τσενγκ τα βλέπει όλα αυτά ως οχήματα για να μεταλαμπαδευτεί ο πολιτισμός των Σαολίν και η ουσία του Ζεν.
Οι μοναχοί μετά τον Μάο
"...το Μα Που (η πρακτική του Καθίσματος Αλόγου") δεν ήταν όπως σήμερα. Δεν ήταν τρία λεπτά, στη συνέχεια, πέντε λεπτά, στη συνέχεια, δέκα λεπτά, προσθέτοντας σταδιακά. Αν είχατε εντολή να σταθείτε στο Μα Που, απλά έπρεπε να σταθείτε για όλη τη διάρκεια της εντολής. Ήταν πολύ δύσκολο."
Κάθε μοναχός Σαολίν έχει μια μοναδική ιστορία για την κατήχηση του. Όπως οι περισσότεροι, ο Ντε Τσενγκ αγάπησε τις πολεμικές τέχνες από την παιδική ηλικία. Γεννήθηκε στη Καϊφένγκ σε μια οικογένεια μαχητών, απόγονοι μιας κάστας πολεμιστών που είχαν περάσει αρχαίες στρατιωτικές εξετάσεις που τίθενται από τους αυτοκράτορες. Γεννήθηκε με το κοσμικό όνομα Τσεν Τσινγκ Τζεν (Chen Qingzhen) και η εισαγωγή του στις πολεμικές τέχνες προήλθε μέσα από τη δική του οικογένεια.
Ο Μάο Τσε Τουνγκ κατάργησε κάθε θρησκεία, αλλά η πολιτική ανοικτών θυρών του Ντενγκ Σιάο Πενγκ (Deng Xiao Ping) στα τέλη της δεκαετίας του '70 επέτρεψε την ελεύθερη θρησκευτική πρακτική και πάλι. Τότε ήταν που πρώτος τόλμησε ο Ντε Τσενγκ να πάει στο Σαολίν με τις ελπίδες να γίνει μοναχός. Όταν έφτασε, ο ναός ήταν σε ερειπωμένη κατάσταση. Είχαν καεί μέχρι και τα θεμέλιά του από το 1928. Υπήρξε κάποια αποκατάσταση κατά τη διάρκεια της περιόδου Κουό Μιν Ταγκ (Kuo Μin Τang), αλλά περισσότερες καταστροφές ήρθαν και πάλι με την Πολιτιστική Επανάσταση του Μάο στα τέλη της δεκαετίας του '60. Το Σαολίν δεν ήταν ο μοναδικός ναός σε κακή κατάσταση. Μετά τον Μάο, σχεδόν κάθε ναός στην Κίνα ήταν σε ερείπια.
Παρά τις δυσκολίες, μερικοί μοναχοί έζησαν στο ναό Σαολίν από εκείνες τις σκοτεινές περιόδους της ιστορίας της Κίνας, ειδικά οι μεγάλοι διδάσκαλοι Σι Σου Σι 释素喜 και Σι Σου Γιουίν 释素云. Και οι δύο αυτοί τιμούσαν την μοναστική ζωή, μεγάλωσαν στο Σαολίν και έζησαν όλη τη ζωή τους εκεί, χωρίς σπίτι, αλλά μέσα στο ναό. Μετά την πολιτική ανοικτών θυρών, μερικοί παλαιοί μοναχοί κλήθηκαν να ενωθούν και η διαδικασία ανοικοδόμησης του ναού άρχισε. Αλλά για πολλά χρόνια, υπήρχαν λίγοι αλλά πιστοί που διατηρούσαν την γενεαλογία και την παράδοση.
Ο Ντε Τσενγκ ήταν μέρος της πρώτης γενιάς των νέων, μετά την Πολιτιστική Επανάσταση, που ξεκίνησαν στο Σαολίν. Εκείνη την εποχή, υπήρχαν μόνο περίπου 10 - 20 μοναχοί Σαολίν και πολλοί μαθητές ήρθαν, αλλά μόνο λίγοι από αυτούς παρέμειναν. Θρησκευτική ελευθερία σημαίνει ότι οι άνθρωποι θα μπορούσαν να έρχονται και να φεύγουν κατά βούληση. Μόνο λίγοι όμως υπ'έμεναν τις δυσκολίες για να γίνουν μοναχοί.
Στην αρχή, ο Σι Σου Γιουίν αρνήθηκε να αναλάβει μαθητές. Είχε ζήσει μια σκληρή ζωή και ήθελε να αποσυρθεί εν ειρήνη. Αλλά ο Ντε Τσενγκ ήταν επίμονος και ειλικρινής, έτσι ο Σι Σου Γιουίν τελικά τον δέχτηκε μαζί με κάποιους άλλους. Ο Σι Σου Γιουίν ήταν ένας μοναχός Σαολίν που κατείχε τόσο το πνευματικό (Wen) όσο και το μαχητικό (Wu) μέρος των Σαολίν. Ως βουδιστής, ο Σι Σου Γιουίν ήταν πολύ ταπεινός. Ποτέ δεν πολέμησε για την εξουσία ή είχε οποιαδήποτε προσκόλληση σε υλικό κέρδος. Ακόμη και στην τελευταία του χρόνια, μετά που το Σαολίν είχε επανακτήσει την ευημερία του, ο Σι Σου Γιουίν παρέμεινε σε ένα μικρό δωμάτιο μέσα στο ναό, που το κράτησε πολύ απλό μέχρι το θάνατό του το 1999. Ως μαχητής, ο Σι Σου Γιουίν ήταν γνωστός για το Σιάο Χουνγκ Τσουάν (Γροθιά Μικρός Χείμαρρος 小洪拳) και την ικανότητά του στο Ντονγκ Τζι Κουνγκ (Παιδική Δεξιότητα 童子功). Ο Σι Σου Γιουίν υπερασπίστηκε το ναό σε πολλές περιπτώσεις. Ένα από τα πιο διάσημα κατορθώματά του αφορά μια μεγάλη ομάδα Γιαπωνέζων που αμφισβητούσαν τις πολεμικές τέχνες του ναού Σαολίν. Μόνος, ο Σι Σου Γιουίν ανταποκρίθηκε στην πρόκληση τους αντιμετωπίζοντας έναν έναν τους προκλητικούς μαχητές διαφυλάσσοντας έτσι, την φήμη του ναού. Ακόμα και στα εβδομήντα του, ο Σι Σόου Γιουίν ασκούνταν στο Ντονγκ Τζι Γκονγκ και καθόταν άνετα σε πλήρη στάση του λωτού.
Σύμφωνα με τον Ντε Τσενγκ, ο Σι Σου Γιουίν ήταν πολύ αυστηρός δάσκαλος. "Το Μα Που (η πρακτική Κάθισμα Αλόγου") δεν ήταν όπως σήμερα», θυμάται ο Ντε Τσενγκ . "Δεν ήταν τρία λεπτά, στη συνέχεια, πέντε λεπτά, στη συνέχεια, δέκα λεπτά, προσθέτοντας σταδιακά. Αν είχατε εντολή να σταθείτε στο Μα Που, απλά έπρεπε να σταθείτε για όλη τη διάρκεια της εντολής. Ήταν πολύ δύσκολο." Παρά την αυστηρότητα του, κάποιοι μαθητές του αφιερώθηκαν πιστά. Όλοι έζησαν και εκπαιδεύτηκαν μαζί στο ναό Σαολίν. Οι καιροί τότε ήταν πιο απλοί.
Μελετητές μοναχοί και Μάχιμοι μοναχοί Σαολίν
"Για τον Σαολίν Γου Σενγκ, δεν έχουμε πραγματικά ένα σύστημα βαθμολόγησης. Υπήρξε συζήτηση για κάποιου είδους σύστημα, όπως οι ζώνες (κίτρινη - μαύρη ζώνη). Αλλά επειδή η γνώση των πολεμικών τεχνών Σαολίν είναι τόσο ευρεία, τόσο βαθιά και τόσο ατελείωτη, πώς μπορεί κάποιος ποτέ να πάρει μια μαύρη ζώνη;"
Μια μοναδική κληρονομιά του ναού Σάο Λιν είναι η ύπαρξη δύο ταγμάτων μοναχών. Το ένα τάγμα ονομάζεται Σάο Λιν Γουέν Σενγκ 少林文僧 (Shàolín Wén Sēng) "Μελετητές μοναχοί Σάο Λιν" και ασχολείται κατά κύριο λόγο με το βουδισμό και λιγότερο με το πολεμικό Κουνγκ Φου, ενώ το άλλο ονομάζεται Σάο Λιν Γου Σενγκ 少林武僧 (Shao Lin Wu Seng) "Μάχιμοι μοναχοί Σάο Λιν" και ασχολείται κατά κύριο λόγο με το πολεμικό Κουνγκ Φου μελετώντας παράλληλα το Βουδισμό. Υπάρχουν βέβαια και μοναχοί όπως ο μεγάλος δάσκαλος Σι Σου Γιουίν που είναι κατάλληλοι και για τα δύο. Στην πραγματικότητα, η διάκριση μεταξύ των μοναχών Γουέν Σενγκ και των Γου Σενγκ δεν υπάρχει μέσα στους τοίχους του μοναστηριού. Κάθε μοναχός που ζει στο ναό ακολουθεί τους κανόνες, όπως αυτόν της χορτοφαγίας και της αποχής από το ποτό. Έξω από το ναό, είναι περισσότερο προσωπική επιλογή και η διαφορά είναι εμφανέστερη. Οι μοναχοί Γουέν Σενγκ εστιάζουν στη βουδιστική μελέτη και εμμένουν χαρακτηριστικά στους κανόνες, ενώ κάποιοι από τους μοναχούς Γου Σενγκ είναι πιο αμελείς, ειδικά με τη χορτοφαγία "Δεν είναι τόσο άκαμπτοι όσο η πέτρα", σχολιάζει ο Ντε Τσενγκ, ""Όταν έρχεσαι σε άλλες χώρες, θα πρέπει να προσαρμοστείς...” Φεύγοντας από το ναό, ο Ντε Τσενγκ έτρωγε κρέας για πάρα πολύ λίγο, αλλά έκτοτε επέστρεψε στην χορτοφαγία.
Οι περισσότεροι λάτρεις των πολεμικών τεχνών έχουν συναντήσει μόνο Γου Σενγκ. "Ένας Γου Σενγκ, είναι ένα άτομο που έχει τη δυνατότητα να φυλάξει και να προστατεύσει τον "δρόμο”, δηλώνει ο Ντε Τσενγκ. "Έπρεπε να κατανοήσουν τον Βουδισμό για να τον προστατεύσουν, έπρεπε να προφυλαχθούν από ληστές γιατί υπήρχαν πολλά πολύτιμα αντικείμενα και σούτρες όπως επίσης να προστατέψουν τους ανώτερους μοναχούς, Κάο Σενγκ (Gao Seng), που δεν είχαν μαχητική ικανότητα. Εξ ορισμού, ένας Γου Σενγκ πρέπει να είναι βουδιστής. Δεν έχει σημασία πόσο, αλλά όλοι οι μοναχοί πρέπει να εξακολουθούν να έχουν το "Ζεν”. Αν είστε Χριστιανός, μπορείτε να μάθετε Σαολίν, αλλά δεν μπορείτε να είστε μοναχός Σαολίν. Δεν χρειάζεται να είστε βουδιστής για την πρακτική του Σαολίν, αλλά θα πρέπει να είστε βουδιστής για να είστε δόκιμος μοναχός Σαολίν"
Για τον Ντε Τσενγκ καθώς και άλλους μαθητές της γενιάς του, ο δάσκαλος διασφάλισε την επόμενη γενιά των μοναχών. Ο Ντε Τσενγκ είχε διδαχτεί άμεσα από Σι Σου Γιουίν. Ο Ντε Τσενγκ αντανακλά την πιστοποίηση χωρίς "Ντα Σαν Μεν". "Τον παλιό καιρό, έπρεπε να παλέψει κάποιος σε όλη τη διαδρομή μέχρι τον "Προστάτη της Πύλης". Αν κέρδιζε, τότε αυτή η ήταν και η πιστοποίησή του. Αν μπορούσε να το κάνει, τότε θα αναγνωριζόταν. Τώρα, είναι οι δοκιμασίες του δάσκαλου που πρέπει να περάσει κάποιος για να αναγνωριστεί. Πιστοποίηση δίνεται από τον δάσκαλο. Εξετάζονται στην κατανόηση και των δύο, τόσο στο πνευματικό μέρος όσο και στις πολεμικές πτυχές του Σαολίν και τέλος βαθμολογείται. Αυτά θα καθορίσουν αν είναι οι καλύτεροι της τάξης τους. Αυτά καθορίζουν αν περνάνε ή όχι. "
"Σε γενικές γραμμές, όλοι οι βουδιστικοί ναοί έχουν μια παρόμοια διαδικασία πιστοποίησης. Ο φοιτητής πρέπει να κατέχει τους εξής τρεις θησαυρούς, του Βούδα, του Ντάρμα και της Σάνγκα Αλλά υπάρχουν ειδικές απαιτήσεις για κάθε ναό όπως ο ναός σαολίν ή το Πάι Μα Σου (Ο ναός του άσπρου αλόγου - ο πρώτος βουδιστικός ναός στην Κίνα κοντά στο Σαολίν)".
"Για τον Σαολίν Γου Σενγκ, δεν έχουμε πραγματικά ένα σύστημα βαθμολόγησης. Υπήρξε συζήτηση για κάποιου είδους σύστημα, όπως οι ζώνες (κίτρινη - μαύρη ζώνη). Αλλά επειδή η γνώση των πολεμικών τεχνών Σαολίν είναι τόσο ευρεία, τόσο βαθιά και τόσο ατελείωτη, πώς μπορεί κάποιος ποτέ να πάρει μια μαύρη ζώνη; "
Οι Μάχιμοι μοναχοί, το Γου Σου Κουάν (Wu Shu Guan) και ο κόσμος
Όπως οι Σαολίν ετοιμάζονταν να εισέλθουν στον 21ο αιώνα, η ανασυγκρότηση ήταν αυτό που απασχολούσε κυρίως το μυαλό του καθενός. Το Σαολίν έλαβε προσφάτως μεγάλη δημοτικότητα μετά την ταινία - ντεμπούτο, του Τζετ Λι, Shaolin Temple (1982), φέρνοντας τους τουρίστες, τους μαθητές και μαζί τους μια πολυπόθητη οικονομική ώθηση. Ξαφνικά, υπήρξε ένας προϋπολογισμός για την ανοικοδόμηση των αρχαίων αιθουσών. Είναι μια συνεχής διαδικασία που συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Μέχρι το 1988, ο ναός συνεργάστηκε με την κυβέρνηση για τη δημιουργία του Ναού Σαολίν Σονγκ Σαν Γου Σου Κουάν (Songshan Wushuguan), ένα μέσο που έχει επινοηθεί για να μοιραστούν το Σαολίν Κουνγκ Φου με τον κόσμο. Όταν ιδρύθηκε, το Γου Σου Κουάν ήταν η μεγαλύτερες εγκατάστασεις που προορίζονταν αποκλειστικά για την εξάσκηση του Κουνγκ Φου στην Κίνα,και ίσως στον κόσμο. Ήταν στελεχωμένο με διδακτικό προσωπικό των Σαολίν Γου Σενγκ. Ο Σι Ντε Τσενγκ ήταν μέρος της πρώτης γενιάς των μοναχών που δίδασκαν στο Γου Σου Κουάν, αποδέχτηκε τη θέση τότε, ως επικεφαλής προπονητής. "Το εσωτερικό του ναού είναι για τους αγράμματους και τους φτωχούς," παρατηρεί ο Ντε Τσενγκ. "Δεν είναι εύκολο για τους ξένους. Η κυβέρνηση έκτισε το Γου Σου Κουάν για τους ξένους. Ήταν ένα παράθυρο για να διαδώσει τον πολιτισμό των Σαολίν. Έχει πιο σύγχρονες ανέσεις, ώστε οι ξένοι φοιτητές μπορούσαν να μείνουν και να μάθουν."
Οι Γου Σενγκ που έμεναν στο Γου Σου Κουάν στεγάζονταν μέσα στο Γου Σου Κουάν, αν και αρχικά μερικοί μοναχοί έμεναν ακόμα στο ναό. "Άλλωστε δεν είναι τόσο μακριά”, σημειώνει ο Ντε Τσενγκ. "Στην αρχή πηγαινοερχόμουν. Κατά τη διάρκεια των νεκρών περιόδων, πήγαινα πίσω και έμενα στο ναό." Αλλά τελικά, ο διαχωρισμός μεταξύ του Γου Σου Κουάν και του ναού μεγάλωσε. "Όταν ζούσα στο ναό Σαολίν, ήταν οι λειτουργίες ήταν πρωί και βράδυ", θυμάται ο Ντε Τσενγκ. "Στο μεταξύ, υπήρχε εκπαίδευση και στην κτηνοτροφία. Στο Γου Σου Κουάν, δεν υπήρχε αίθουσα Βουδισμού, έτσι ώστε η λειτουργίες παραλείπονταν. Το πρωί και το βράδυ, είχαμε κατάρτιση μαθητών στις πολεμικές τέχνες. Είχαμε και κάποια μαθήματα για να διδάξουμε και τον Βουδισμό."
Ένα χρόνο μετά το άνοιγμα του Γου Σου Κουάν, ο Ντε Τσενγκ, ήταν μέρος της πρώτης αντιπροσωπείας των μοναχών Σαολίν που κλήθηκαν να επισκεφθούν μια ξένη χώρα σαν μια φιλική αποστολή. Ο Ντε Τσενγκ ταξίδεψε στη Γαλλία, μαζί με τους μαχητές - αδελφούς του, Σι Ντε Γιού (Shi De Yu), Σι Γιάν Ζι (Shi Yan Zi) και Σι Γιον Σόου (Shi Yong Shou), για 17 ημέρες. Αυτό πρωτοπόρησε σαν ένα νέο κίνημα για τους Σαολίν Γου Σενγκ που αφορούσε την διάδοση του Σαολίν Ντάρμα στο εξωτερικό μέσα από τις πολεμικές τέχνες. Τώρα οι μαθητές δεν χρειάζονταν να πάνε στο βουνό Σουνγκ. Το βουνό πήγε σε αυτούς.... Για τον Ντε Τσενγκ, ήταν η αρχή μιας συνεχιζόμενης αποστολής, μια από τις δεκάδες χώρες που πήγε σε όλο τον κόσμο. Οι άλλοι μοναχοί του Γου Σου Κουάν έκαναν το ίδιο. O Σι Ντε Γιού είναι ακόμα στο Γου Σου Κουάν, αλλά συνεχίζει να ταξιδεύει στο εξωτερικό τακτικά. Ο Σι Γιαν Ζι μετανάστευσε στην Αγγλία, όπου άνοιξε ένα σχολείο Σαολίν. Σι Γιον Σόου είναι τώρα (2004) στην Κουάν Ντουνγκ (Guang Dong). Στην πραγματικότητα, σχεδόν όλοι οι μοναχοί Σαολίν που δίδασκαν στο Γου Σου Κουάν σήμερα διδάσκουν στην Αμερική.
Ρόμπες και ξυρισμένα κεφάλια
"Για να αναγνωρίσετε ένα πραγματικό μοναχό από ένα ψεύτικο, μην κοιτάτε τις τηβέννους. Μην κοιτάτε το ξυρισμένο κεφάλι. Μην κοιτάτε την ικανότητα στο Κουνγκ Φου. Αυτό είναι μόνο το δέρμα, η σάρκα και τα οστά. Κοίτα στην καρδιά. Αυτό είναι το μεδούλι. Και στο μεδούλι είναι η ουσία του Ζεν Σαολίν."
Παράλληλα με το Γου Σου Κουάν, οι ιδιωτικές σχολές πολεμικών τεχνών άρχισαν να αυξάνονται με ανησυχητικό ρυθμό. Η κοιλάδα γύρω από τον ναό Σαολίν πλημμύρισε από σχολεία διοικούμενα από ιδιώτες, κυρίως ικανοποιώντας Κινέζους φοιτητές. Μαζί με αυτά τα σχολεία άνοιξαν εστιατόρια, τουριστικά καταστήματα και πολυ-καταστήματα, που έρχονταν όχι μόνο δύο εκατομμύρια τουρίστες στο Σαολίν κάθε χρόνο για τα αξιοθέατα, αλλά και για τους δεκάδες χιλιάδες φοιτητές που τους επισκέπτονταν οι οικογένειές τους. Ήταν τόσο χαοτική η κατάσταση που η τοπική κυβέρνηση σε συνεργασία με τον ναό Σαολίν αναγκάστηκε να καθαρίσει την περιοχή σε ένα αμφιλεγόμενο πρόγραμμα αναγκαστικής μετεγκατάστασης. Μόνο το Γου Σου Κουάν επιτράπηκε να παραμείνει. Ορισμένα σχολεία έκλεισαν. Άλλα μετακόμισαν στην κοντινή πόλη Ντενγκ Φενγκ (Deng Feng) στους πρόποδες του βουνού Σούνγκ, περίπου επτά μίλια από το ναό Σαολίν.
Τον Φεβρουάριο του 2001, ο Σι Ντε Τσενγκ άφησε το Γου Σου Κουάν γιά να ανοίξει το δικό του ιδιωτικό σχολείο στην Ντενγκ Φενγκ. Το "Κέντρο Πολεμικών Τεχνών Σαολίν του Σουνγκ Σαν" (Wushu Center of Songshan Shaolin), μια μετρίου μεγέθους σχετικά σχολή για την Ντενγκ Φενγκ, που μπορεί να δεχτεί μερικές εκατοντάδες φοιτητές. Είναι σε βολική τοποθεσία στη βορειοδυτική γωνία της Ντενγκ Φενγκ, κοντά στο δρόμο στο ναό Σαολίν. Άνοιξε το σχολείο του λόγω της λαϊκής ζήτησης. Τα ταξίδια του του έφεραν μια διεθνή φήμη και πολλοί μαθητές τον αναζητούσαν. Εξακολουθούν να πηγαίνουν στο Γου Σου Κουάν και να ψάχνουν γι 'αυτόν. Έχοντας τη δική του σχολή, ο Ντε Τσενγκ έχει μεγαλύτερη ευελιξία στο να είναι πιο "φιλάνθρωπος”. "Υπάρχουν κάποιοι φτωχοί φοιτητές που τους δίνω μια έκπτωση (σχετικά με τα δίδακτρ) σε περίπτωση που θέλουν πραγματικά να μάθουν," χαμόγελα ο Ντε Τσενγκ. "Αυτό τους δίνει κάποιες περισσότερες ευκαιρίες."
Σήμερα, υπάρχουν περίπου ογδόντα ονομαστικές σχολές πολεμικών τεχνών στην Ντενγκ Φενγκ. Μόνο περίπου τριάντα από αυτά τα σχολεία τα έχουν μοναχοί Σαολίν. Τα άλλα πενήντα διοικούνται από λαϊκούς - δασκάλους Κουνγκ Φου οι οποίοι δεν τέθηκε θέμα ποτέ για να γίνουν μοναχοί. Το μεγαλύτερο σχολείο, η Ακαδημία Μαχητικών Τεχνών του Ναού Σαολίν Τα Γκου "Ta Guo”, έχει ένα σώμα σπουδαστών περί των 13.000 φοιτητών. Διευθυντής της Τα Γκου, είναι ο μεγάλος δάσκαλος Λιου Πάο Σαν (Liu Bao Shan) που δεν είναι καν μοναχός. Στην πραγματικότητα, ο ίδιος δεν είναι καν βουδιστής. Είναι κομμουνιστής και υπήρξε για πάνω από μισό αιώνα. Ωστόσο, όπως όλα τα άλλα ογδόντα σχολεία κοντά στο Σαολίν, το Τα Γκου, έχει μια ομάδα επίδειξης. Σχεδόν όλες οι ομάδες επίδειξης Σαολίν θα φορέσουν τα ράσα και θα έχουν τα κεφάλια τους ξυρισμένα, είτε είναι μοναχοί είτε όχι. Κάποιοι θα μπορούσαν να πηγαίνουν ακόμη και σε διεθνείς περιοδείες δηλώνοντας ότι είναι μοναχοί.
Εδώ είναι που το αυθεντικό και το ψεύτικο, γίνεται "γκρι” σαν τις μοναστικές ρόμπες. Οι περιοδείες έχουν περιπλέξει το θέμα. Κάποιες είναι «επίσημες» και κάποιες άλλες δεν είναι. Μερικές από τις ανεπίσημες περιοδείες τις κάνουν ιδιωτικά σχολεία με ομάδες επίδειξης που δεν είναι βέβαια μοναχοί. Ορισμένες από αυτές χρησιμοποιούν μοναχούς που εγκατέλειψαν το ναό για το Γου Σου Κουάν ή το ιδιωτικό σχολείο τους. Κάποιοι δεν είναι καν από το Σαολίν. Υπήρξαν μερικές παραστάσεις από μη-Κινέζους φοιτητές οι οποίοι έχουν εκπαιδευτεί στο παραδοσιακό Σαολίν στο εξωτερικό. Μπορεί να μην έχουν καν πάει στο Σαολίν, ή ακόμη και στην Κίνα, ποτέ. Είναι σαν ένα δίκοπο μαχαίρι... Μερικές από τις "επίσημες" περιοδείες έχουν πιστοποιήσει ότι οι μοναχοί Σαολίν που λαμβάνουν μέρος έχουν εκπαιδευτεί στο ναό, αλλά μόνο ένα ή δύο χρόνια και τους δόθηκε στην συνέχεια ο τίτλος Γου Σενγκ, μόνο για την περιοδεία. Έτσι ανεπίσημες περιοδείες μπορεί να είναι μια μικτή τσάντα του πραγματικού και του ψεύτικου, αλλά και οι επίσημες περιοδείες μπορούν να ερμηνεύονται πολύ οριακά ως αυθεντικές.
Δεδομένου ότι η Κίνα ξεκίνησε την προσπάθεια ανασυγκρότησης, ο βουδισμός έχει εργαστεί προς την οργάνωση όλων των Κινέζων μοναχών κάτω από επίσημους οργανισμούς, όπως η Εθνική Βουδιστική Ένωση της Κίνας (όπου ο Ηγούμενος του ναού Σαολίν Σι Γον Σιν, κατέχει μια θέση ως αντιπρόεδρος). Για να κυριολεκτήσουμε, έχουν την εξουσία να πιστοποιούν οποιοδήποτε πραγματικό βουδιστής μοναχό. Βουδιστές μοναχοί μερικές φορές ταξιδεύουν από ναό σε ναό, έτσι μερικοί από τους πλήρως πιστοποιημένους μοναχούς Σαολίν πράγματι εκπαιδεύονται σε διάφορα μοναστήρια. Είναι επίσης αξιοσημείωτο ότι ορισμένοι μοναχοί που πήραν τους όρκους τους πριν από τη δημιουργία αυτού του οργανισμού πρέπει να λογοδοτούν στο πρόγραμμα. Φυσικά, οι Γου Σενγκ δεν εμπίπτουν αναγκαστικά στη δικαιοδοσία τους, δεδομένου ότι είναι κοσμικοί Σαολίν.
Σήμερα, σε όλο τον κόσμο, οι μαθητές φορούν τα μοναστικά ρούχα ως επίσημη στολή τους, αν και δεν είναι μοναχοί ή ακόμη και βουδιστές. Ενώ ορισμένοι επικριτές χλευάζουν αυτούς που φορούν τέτοια στολή, ως "κάλπικους”, ο Ντε Τσενγκ το βλέπει ως μια ευλογία. "Αυτό αποδεικνύει ότι οι άνθρωποι επιθυμούν να φορέσουν τα ράσα”, χαμογελάει ο Ντε Τσενγκ. "Οι άνθρωποι θέλουν να μάθουν περισσότερα για το Σαολίν και ντύνονται σαν αυτούς. Πρόκειται για έναν τρόπο προώθησης. Όσο περισσότεροι άνθρωποι τα φορούν, τόσο περισσότερο διαδίδεται. Πραγματικά είναι πολύ καλό, γιατί δεν φανταστήκαμε ποτέ ότι θα μπορούσε να εξαπλωθεί τόσο πολύ στο εξωτερικό. " Ένας από τους βασικούς κανόνες του βουδισμού είναι να μην είναι κτητική η διδασκαλία, γιατί λοιπόν οι μοναχοί να νιώθουν κτητικότητα για τον τρόπο που ντύνονται;”
Η διάδοση του πολιτισμού Σαολίν είναι πιο περίπλοκη από ό,τι διδάσκει απλώς το Κουνγκ Φου. Στα σπλάχνα του το Σαολίν Κουνγκ Φου βρίσκεται ο Βουδισμός Ζεν και αυτή είναι η πραγματική διδασκαλία. "Μερικοί μαθητές διαμαρτυρήθηκαν ότι δεν υπήρχαν αγάλματα του Βούδα για λατρεία (στο Γου Σου Κουάν)," αναφέρει ο Ντε Τσενγκ. "Ο Βούδας βρίσκεται στην καρδιά σας. Αν νομίζετε ότι ο Βούδας είναι μπροστά σας, είναι μπροστά σας. Αν είστε στην τελετή χωρίς να χρησιμοποιήσετε την καρδιά σας, είναι άχρηστο. Καλύτερα να μην είστε εκεί. Για να αναγνωρίσετε ένα πραγματικό μοναχό από ένα ψεύτικο, μην κοιτάτε τις τηβέννους. Μην κοιτάτε το ξυρισμένο κεφάλι. Μην κοιτάτε την ικανότητα στο Κουνγκ Φου. Αυτό είναι μόνο το δέρμα, η σάρκα και τα οστά. Κοίτα στην καρδιά. Αυτό είναι το μεδούλι. Και στο μεδούλι είναι η ουσία του Ζεν Σαολίν."
Πηγή: Κung Fu Magazine (δείτε το πρωτότυπο)
Απόδοση: "Πηγή του Νεαρού Δάσους Κορίνθου"