Πολλοί είναι αυτοί που υποστηρίζουν ότι αυτό που ονομάζεται Σαολίν σήμερα έχει χαθεί σαν παράδοση μαζί με την
πρόσφατη καταστροφή του ναού το 1928. Ωστόσο, μετά το 1928 δημιουργήθηκε ένα προφητικό ρητό για το ναό το οποίο λέει: "Για κάθε καταστροφή του ναού Σαολίν υπάρχει μία χρυσή περίοδος αναγέννησης που ακολουθεί". Πράγματι, το 1963 ο ναός Σαολίν ανακηρύχθηκε επίσημα από την επαρχία Χενάν ως ιστορικό μνημείο και η συνεχής λεηλασία των τελευταίων ιερών κειμηλίων σταμάτησε. Όμως τι πραγματικά έγινε με την ίδια την τέχνη του Κουνγκ Φου για την οποία ήταν τόσο διάσημοι οι μοναχοί Σαολίν;
Αν ερευνήσουμε προσεκτικά θα διαπιστώσουμε ότι κάποιες ιστορικές προσωπικότητες αποδεικνύουν ότι όχι μόνο δεν χάθηκε αυτή η γνώση αλλά επαληθεύεται και διασταυρώνεται από δασκάλους που άφησαν με την σειρά τους μαθητές που δίδαξαν όλους όσους φέρουν σήμερα την σφραγίδα του παραδοσιακού Σαολίν.
Αξίζει να δούμε μερικές από αυτές τις προσωπικότητες.
Σι Χανγκ Λιν 释恒林 (Shì Héng Lín 1865 - 1923): Ο μάχιμος μοναχός Σι Χανγκ Λιν ήταν ένας από τους προστάτες και ήρωες του ναού Σαολίν πριν από την καταστροφή του μοναστηριού το 1928. Έχει λάβει μέρος σε πάνω από 10 στρατευμένες μάχες στην Κίνα. Εκτός την στρατιωτική του εκπαίδευση, υπήρξε μεγάλος μάχιμος μοναχός και δάσκαλος των διάφορων μορφών πυγμαχίας του ναού Σαολίν.
(Φωτογραφία: Ο Σι Χανγκ Λιν οδηγεί φρουρά μάχιμων στρατευμένων Σαολίν κατά τη διάρκεια της ταραχώδους περιόδου)
Σι Ντε Γκεν 释德根 (Shì Dé Gēn, 1914-1968): Γεννήθηκε στο χωριό Γκoνγκ Γι 巩义 (Gǒng Yì) του Γκονγκ Σιάν 巩县 (Gǒng Xiàn), στην επαρχία Χενάν. Είχε σταλεί από τους γονείς του στο ναό Σαολίν μόλις 3 ετών πολύ αδύναμος και άρρωστος. Στο ναό οι μοναχοί τον φρόντισαν πολύ καλά μέχρι που δυνάμωσε και γυρω στα 6, άρχισε να διδάσκεται Σαολίν Κουνγκ Φου. Μαθήτευσε υπό των μοναχών Τζεν Τζου 贞绪 (Zhēn Xù, 1893-1955) και Γου Σαν Λιν 吴山林 (Wú Shān Lín, 1875-1970). Ήταν ένας μοναχός κλειδί του μαχητικού Σαολίν και κατά τη διάρκεια της σχετικά σύντομης ζωής του έγινε γνωστός για τις δεξιότητες του στις πολεμικές τέχνες. Δίδαξε πολλούς μοναχούς και είχε πολλούς μαθητές επίσης. Η συντριπτική πλειοψηφία όσων αναγνωρίζονται σήμερα ως εγγυημένοι αντιπρόσωποι του παραδοσιακού Σαολίν Κουνγκ Φου σήμερα προέρχονται από την γνώση του Σι Ντε Γκεν, αυτό περιλαμβάνει το Σαολίν Λόχαν Τσουάν που ήταν κεντρικής σημασίας για τη διδασκαλία του ναού Σαολίν. (Στη φωτογραφία, ο Σι Ντε Γκεν σε εξάσκηση το 1950).
Ένας μοναχός του μοναστηριού Σαολίν ο Σι Γιούνγκ Σιάνγκ 释永祥 (Shì Yǒng Xiáng 1913 - 1987), ζούσε στο ναό πριν από το ολοκαύτωμα του 1928. Εξασκούσε τις πολεμικές τέχνες Σαολίν και μελετούσε τα αρχαία κείμενα του ναού. Ο μοναχός Γιούνγκ Σιάνγκ περνούσε κάποιο από τον χρόνο του αντιγράφοντας αρχαία έγγραφα. Μέχρι τη στιγμή όπου ο ναός κάηκε, ο Γιούνγκ Σιάνγκ είχε ήδη αντιγράψει πολλά από αυτά τα αρχαία έγγραφα. Τα είχε κρύψει στον κοιτώνα του μέσα στο ναό. Όταν έγινε η επίθεση to 1928, ο Σι Γιούνγκ Σιάνγκ ήδη είχε πάρει τα αντίγραφα των κειμένων που είχε φτιάξει και είχε φύγει. Μερικά από τα κείμενα δόθηκαν αργότερα στους αδελφούς μοναχούς, Σι Σου Σι 释素喜 και Σι Σου Γιουίν 释素云, οι οποίοι επίσης διέφυγαν και κρύφτηκαν. Με αυτό τον τρόπο μερικά κλασικά βιβλία για το Κουνγκ Φου και αρχαία κείμενα για την ιατρική-φαρμακευτική Σαολίν, είχαν ουσιωδώς επιβιώσει λόγω των προσπαθειών του μοναχού Γιούνγκ Σιάνγκ.
Το έργο του Γιούνγκ Σιάνγκ καθώς και άλλοι τέσσερις διασωθέντες μοναχοί που ζούσαν στο ναό, όταν η Λαϊκή Δημοκρατία ιδρύθηκε, επέστρεψαν το Σαολίν στο ναό όταν ο Βουδισμός επανήλθε στη νέα Κίνα. Ήταν o
Σι Ντε Τσαν 释德禅,
Σι Σου Σι 释素喜 και
Σι Σινγκ Τζενγκ 释行正.
Σι Σου Γιουίν 释素云 που εκπροσωπεί την παλαιά γενιά των μοναχών Σαολίν. Ήταν από αυτούς που ξανάχτισαν τον πολιτισμό του Σαολίν καθώς τον έκαναν δημοφιλή και πάλι στη Κίνα και στον υπόλοιπο κόσμο. Αυτοί οι μοναχοί υπέφεραν πολύ εκείνα τα χρόνια. Μετά τα τραγικά γεγονότα του 1928 η ζωή των μοναχών έγινε άθλια, έχοντας πάντα στο μυαλό τους τι συνέβη στο ναό Σάολιν. Όταν μιλούσαν για την καταστροφή του ναού λέγανε: "Το κτίριο του ναού είναι κτισμένο μόνο από τούβλα και ξύλο. Ο πραγματικός ναός Σάολιν ζει μέσα μας, στη καρδιά και το νου μας και αυτός δεν μπορεί να καταστραφεί". Αυτοί οι μοναχοί κράτησαν την φιλοσοφία και τις παραδόσεις του μοναστηριού ισχυρές και άθικτες. Αξίζει να σταθούμε επιγραμματικά σε μερικούς από αυτούς:
Σι Ντε Τσαν 释德禅 (Shi De Chan 1907 - 1993) : Οι μοναχοί που κατάφεραν να ξεφύγουν από την οργή του Σι Γιόου Σαν στο ολοκαύτωμα του 1928, έφυγαν μακριά. Λίγοι έμειναν για να προστατέψουν τον ναό. Ένας από τους μοναχούς που έμειναν ήταν ο μοναχός Σι Ντε Τσαν. O Σι Ντε Τσαν στην περίοδο της καταστροφής ήταν ήδη 12 χρόνια μέσα στο ναό. Όταν έγινε η επίθεση - 21 ετών τότε - κρύφτηκε στα βουνά σε μέρη που λίγοι ήξεραν και περίμενε υπομονετικά. Προσευχόταν κάθε μέρα να φύγει ο στρατός και βλέποντας τον ναό να καίγεται, έκλαιγε.
Σι Σινγκ Τζενγκ 释行正 (Shì Xíng Zhèng 1914 - 1987) 29ος ηγούμενος Σαολίν: Ο δάσκαλος Σινγκ Τζενγκ είναι μοναχός της 29ης γενεάς Σαολίν. Γεννήθηκε το 1914 στην περιοχή της Ντενγκ Φενγκ 登封 (Dēng Fēng), κοντά στο ναό Σαολίν. Οι γονείς του ήταν πολύ φτωχοί και μετά βίας μπορούσαν να τον ζήσουν, γι' αυτό και ο πατέρας του αποφάσισε να τον πάει στο μοναστήρι Σαολίν σε πολύ μικρή ηλικία. Εκεί έγινε σπουδαστής του μοναχού Σι Ντε Μπάο 释德保 (Shì Dé Bǎo) ενός από τους μοναχούς - μαζί με τον δάσκαλο Σινγκ Τζενγκ - που επιβίωσαν της καταστροφής του 1928 και επέστρεψαν στο ναό Σαολίν. Στη δεκαετία του '50 δίδαξε τον ιδρυτή του ιαπωνικού Σορίν Σι Κένπο 少林寺拳法 (shōrinji-kempō), Ντοσίν 宗道臣 (Sō Dōshin). Ο δάσκαλος Σι Σινγκ Τζενγκ έγινε ηγούμενος του ναού Σαολίν στις 13 Δεκέμβρη του 1986. Απεβίωσε σύντομα στις 27 Αυγούστου του 1987 και το σκήνωμα του (στάχτη), θάφτηκε στο
Δάσος με τις Παγόδες, όμως το όνειρο της ζωής του να δει και πάλι δυνατό τον ναό Σαολίν έγινε πραγματικότητα. Όλοι οι μοναχοί και οι σπουδαστές του ναού θα τον θυμούνται, ως έναν από τους μεγάλους Σαολίν δασκάλους.
Σι Σου Σι 释素喜 (Shì Sù Xǐ, 1924-2006): Ο δάσκαλος Σι Σου Σι 耿金柱 (Gěn Jīn Zhù) γεννήθηκε το 1926 σε ένα χωριό κοντά στην Ντενγκ Φενγκ. Έγινε μοναχός στο ναό Σαολίν το 1934 και έγινε μαθητής του Σι Σινγκ Τσενγκ και μελέτησε, ιατρική και πολεμικές τέχνες. Παρέμεινε στο ναό κατά τη διάρκεια των δύσκολων ταραγμένων περιόδων και έγινε ένα πνευματικό σύμβολο του πνεύματος των Σαολίν και τους τρεις θησαυρούς του (Τσαν, ιατρική και πολεμικές τέχνες).
Κατά τα χρόνια της "Πολιτιστικής επανάστασης" 文化大革命 (1967 - 1977), η "κόκκινη φρουρά" βεβηλώνει το ναό και παρενοχλεί συστηματικά τους λίγους εναπομείναντες μοναχούς. Η κινέζικη κυβέρνηση θέλοντας να ελέγχει τους μοναχούς και το βουδισμό Τσαν, τοποθέτησε δικούς της ανθρώπους μέσα στο ναό να διοικούν αστυνομικά τμήματα. Έτσι οι μοναχοί έπρεπε να προσέχουν τι λένε...
Το 1979 αποφασίστηκε το εκ νέου άνοιγμα του ναού και το 1983, ανακηρύχθηκε από την κινεζική σύνοδο, ως ένα από τα τελευταία απομεινάρια του εθνικού πλούτου. Η πλήρης ανοικοδόμηση του αρχαίου μοναστηριού άρχισε, με μόνο 7 ιερείς και 11 μοναχούς.
Στην συνέχεια ως συνεχιστής απόγονος - μαθητής του Σι Σου Σι και Σι Σου Γιουίν, ο θρυλικός
Σι Ντε Γιάνγκ 释德杨, αναστήλωσε το πνεύμα του παραδοσιακού Σαολίν με το τεράστιο έργο της συλλογής και καταγραφής ενός μεγάλου μέρους φορμών άοπλων και ένοπλων οπού μαζί και αξιόλογους μελετητές όπως ο
Σι Ντε Τσιάν 释德虔 ερεύνησε και δημοσιοποίησε μέσω βιβλίων και DVD κάνοντάς το ιδιαίτερα δημοφιλή.
Σήμερα ο
ηγούμενος του ναού Σι Γιούνγκ Σιν 少林方丈 μαθητής του Σι Σινγκ Τζενγκ, έχει αξιοποιήσει στο έπακρο το κληροδότημα από τους τέσσερις διαπρεπείς μοναχούς και επιτελεί ένα διαπολιτιστικό έργο παγκοσμίου δράσης διευρύνοντας το Σαολίν πέρα από το Κουνγκ Φου ως η γενέτηρά της φιλοσοφίας "Τσαν" (ή Ζεν) που η λαμπρότητά του θυμίζει ένδοξες στιγμές του παρελθόντος που ο ναός είχε τεράστια φήμη και μεγάλη πνευματική επιρροή σε όλη την Κίνα.
Στις μέρες μας, υπάρχει μια πληθώρα Σαολίν δασκάλων σε όλο τον κόσμο, ενώ ο ναός Σαολίν έχει αποκτήσει δημοτικότητα και ακολουθεί το μεγαλοπρεπές ιστορικό παρελθόν του για άλλη μια φορά. Ωστόσο στην επαρχία Χενάν κάποιοι παραδοσιακοί "λαϊκοί" - που δεν χρίστηκαν μοναχοί αλλά διδάχτηκαν από αυθεντικούς δασκάλους Σαολίν και έχουν συμβάλλει στο να υπάρχει αυτός ο θησαυρός στις μέρες μας είναι:
Σι Σου Γι 释素以: Ο κατά κόσμον ο λαϊκός μαθητής Λιάνγκ Γι Τσουάν 梁以全 (Liáng Yǐ Quán) γεννήθηκε το 1931 στην Ντενγκ Φενγκ, και σπούδασε Σαολίν πολεμικές τέχνες από την ηλικία των 6 ετών με τον πατέρα του. Αργότερα, ο ίδιος προχώρησε επίσης τις σπουδές του υπό την καθοδήγηση του 29ου γενιάς Shaolin μοναχός Shi Zhen Χούο. Η ειδικότητα του Λιάνγκ Γι είναι
Μακριά γροθιά Τάι Ζου 太祖长拳 οριστεί για τα οποία είναι γνωστός.
Λίου Πάο Σαν 刘宝山 (Liú Bǎo Shān): Ο δάσκαλος Λιού Πάο Σαν γεννήθηκε το 1930 στην Ντενγκ Φενγκ. Σπούδασε Σαολίν πολεμικές τέχνες κάτω από την κηδεμονία του πατέρα του. Κατόπιν αιτήματος του ναού Σαολίν, άνοιξε Ταγκού Γου Σου Σουέ Σιάο 塔沟武术学校 (Tǎ gōu wǔshù xuéxiào) το 1978, όπου σήμερα διδάσκει μαζί με τους τρεις γιους του. Γνωστό ως το υπ 'αριθμόν ένα σχολείο "κάτω από τον ουρανό", υπάρχουν πάνω από 65.000 φοιτητές που είναι σήμερα εγγεγραμμένοι στο σχολείο Ταγκού και ο δάσκαλος Λιού Πάο Σαν με αυτόν τον τρόπο έχει συμβάλει αναμφισβήτητα στη διατήρηση και ανάπτυξη των παραδοσιακών πολεμικών τεχνών του ναού Σαολίν.
Ούανγκ Τζόνγκ Ρεν 王宗仁 (Wáng Zōng Rén): Γεννημένος το 1956, ξεκίνησε κινεζικές πολεμικές τέχνες στα έξη του με τον θείο του, έναν κορυφαίο δάσκαλο πολεμικών τεχνών, Σαολίν καιρό και έχει ειδικευτεί στη
Προστασία της Καρδιάς 长护心意门 στη
Γροθιά των 7 αστέρων 七星拳, και πολλές άλλες άοπλες και ένοπλες φόρμες Σαολίν. Είναι δάσκαλος πολλών καταξιωμένων δασκάλων των ημερών μας όπως ο σεβαστός δάσκαλός μας
Σι Χανγκ Τζουίν. Έχει λάβει σε διαγωνισμό παραδοσιακών φορμών της επαρχίας Χενάν την ανώτατη διάκριση και είναι πρόεδρος του κολεγίου 嵩山少林寺文武 (Sōngshān Shàolínsì Wénwǔ Xuéyuàn).